| Classificazione 
 | Classification | G.L. n. 94329 
      -  100 A5 E3 WITH FREEBOARD 0.809 M, RO-RO SHIP, G ERS SOLAS-II-2,REG.19 C2P48, 
      STRENGTHENED FOR HEAVY CARGO, EQUIPPED FOR CARRIAGE OF CONTAINERS  MC E3 AUT | 
   
    | Bandiera | Flag | Isola 
      di Man (Regno Unito ) - Isle 
      of Man (United Kingdom) | 
   
    | Armatore | Owner | SCANSCOT 
      SHIPPING SERVICES - HAMBURG - GERMANY | 
   
    | Impostazione 
      chiglia | Keel 
      laid | 06.01.1999 | 
   
    | Varo | Launched | 27.05.1999 | 
   
    | Consegnata 
 | Delivered | 01.06.1999 | 
   
    | Cantiere 
      navale | Shipyard | PEENE 
      WERFT - WOLGAST - GERMANY | 
   
    | Costruzione 
      n. | Yard 
      number | 487 | 
   
    | Tipo 
      di scafo | Hull 
      type | doppio 
      fondo continuo tra paratie gavine Pr e Pp double bottom continuos from peak to peak bulkhead
 | 
   
    | Materiale 
      dello scafo | Hull 
      material | acciaio 
      navale HT - shipbuilding steel HT | 
   
    | Nominativo 
      Internazionale | Call 
      Sign | M 
      Z P Q 3 -           | 
   
    | I.M.O. 
         International Maritime Organization | 9198226 | 
   
    | M.M.S.I. 
      Maritime Mobile Service Identify 
 | 232005220 | 
   
    | Compartimento 
      Marittimo | Port 
      of Registry | Douglas | 
   
    | Stazza 
      Lorda | Gross 
      Tonnage | 8.821 
      Tons | 
   
    | Stazza 
      Lorda SUEZ | G.T 
      Suez Canal | 9.234,08 
      Tons | 
   
    | Stazza 
      Netta | Net 
      Tonnage | 2.794 
      Tons | 
   
    | Stazza 
      Netta SUEZ | N.T. 
      Suez Canal | 7.790,19 
      Tons | 
   
    | Portata 
      (estiva) 
 | DWT 
       (summer) | 7.100 
      tonn | 
   
    | Lunghezza 
      max | L.o.a. | 126,85 
      m | 
   
    | Larghezza 
      max | Breadth 
      max | 20,19 
      m | 
   
    | Altezza 
      di costruzione | Depth | 11,50 
      m | 
   
    | Bordo 
      libero | Freeboard | 4.850,0 
      mm | 
   
    | Pescaggio 
      max | Draught 
      max | 6,650 
      m | 
   
    | Motore 
      principale 
 | Main 
      engine | 1 
      - MAN-B&W 12 V 32/40 diesel engine, four stroke single acting | 
   
    | Potenza 
      Motori | Engine 
      power | 5.760 
      kw | 
   
    | Velocità 
      massima 
 | Max 
      speed | 15,90 
      kn | 
   
    | Eliche 
      di propulsione 
 | Propellers | 1 
      - passo variabile/controllable pitch propeller aft | 
   
    | Fuel 
      oil | Fuel 
      oil | 522 
      m3 | 
   
    | Stive | Holds | 1 
      - L.91,0 m l.(B) 16.30 m | 
   
    | Boccaporto 
      maggiore | Largest 
      hatch | 1 
      - L.51,10 m l.(B) 16.30 m | 
   
    | Volume 
      stive | Cargo 
      capacity | 14.158 
      m3 | 
   
    | Teu | Teu | 628 
      - (40 frigo /refer) | 
   
    | Mezzi 
      di carico | Lifting 
      equipments | 2- 
      gru/cranes 150.00 / 120 / 102 tons | 
   
    | Metri 
      lineari di carico (Ro/ro) | Lanemetres | 520 
      m | 
   
    | Zavorra | Ballast | 4.500 
      m3 | 
   
    | Navi 
      gemelle | Sister 
      ship | SCAN HANSA (IMO 9198238) - BBC KARAN (IMO 9179842) - BBC KELAN (IMO 9179854) 
      - BBC KONAN (IMO 9220641) - BBC KUSAN (IMO 9220639). | 
   
    | Inserita | Posted | 10.08.2009 | 
   
    | Aggiornata 
      al | Last 
      updated | 30.06.2012 | 
   
    |                                                       INFORMAZIONI 
        STORICHE 
  PORT 
        STATE CONTROLL  Nel 
        marzo 2012 si è incagliata sulla scogliera nei pressi di Messina 
        (ITALY)
 
 | 
   
    |                                                             HYSTORYCAL 
        INFOIn March 2012 ran aground on the reef near 
        Messina (ITALY)
 
 
         
          | Former 
            names 
 | Former 
            flags |  |